About Me

My photo
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ “Aku berlindung dengan kalimah-kalimah Allah yang sempurna dari segala syaitan, binatang yang berbisa dan pandangan mata yang jahat.” Blog ni saya jadikan sebagai catatan perkara menarik yang berlaku dalam aktiviti harian saya. Kebanyakan gambar dan maklumat adalah hak milik saya sendiri. Mana yang baik jadikan teladan, buruk jadikan sempadan.

Sunday, July 18, 2010

BUKU BULAN INI

Dua buah buku yang menarik minat saya untuk baca bulan ni.



Buku ni dibeli untuk tugasan dan ada kaitan dengan kuliah yang saya ikuti. Jadi memang patut saya beli buku ni. Susunan isi buku ni teratur dan penulisannya mudah difahami. Selain tujuan kuliah, dapat juga saya guna ilmu dalam buku ni semasa kerja kerana ia berkaitan bidang dan tugas pendidikan.



Saya nampak buku ni semasa nak bayar bil di kaunter MPH. Masa tu buku ni dipamerkan di belakang kaunter. Tajuknya sahaja dah buat saya rasa ingin baca. Lepas belek2 buku ni, saya pun ambil keputusan untuk beli.

'Setiap saat Allah SWT akan menduga umatNya dengan berbagai-bagai ujian, tidak kira dari segi kesusahan mahupun kesenangan. Sikap sabar, tabah, berdoa dan bertawakal amat penting kerana Islam sentiasa memberikan jalan dan sikap positif yang indah, terpulanglah pada individu untuk memahami dan mempraktikkannya dengan baik supaya kita tidak hanya berjaya di dunia, malah di akhirat kelak. Oleh itu, setiap perkara yang datang perlulah ditangani dengan bijak, jangan bertindak terburu-buru dan selebihnya berserah kepada Allah SWT.'


Quote to share:
'Do not pray for easy lives, pray to be stronger.

No comments:

Post a Comment