About Me

My photo
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ “Aku berlindung dengan kalimah-kalimah Allah yang sempurna dari segala syaitan, binatang yang berbisa dan pandangan mata yang jahat.” Blog ni saya jadikan sebagai catatan perkara menarik yang berlaku dalam aktiviti harian saya. Kebanyakan gambar dan maklumat adalah hak milik saya sendiri. Mana yang baik jadikan teladan, buruk jadikan sempadan.

Friday, May 21, 2010

Hari Guru


Hari guru peringkat sekolah di SKMC disambut lewat sedikit, pada 19 April 2010. Malangnya tahun ini, saya tak dapat sertai sambutan di sekolah. Kena berkursus di IPG Kampus Bahasa Melayu. Kursus KOMSAS. Bersastera di sana walaupun tiada asas sastera(Dulu belajar sains tulen, sekarang kena ambil BM). Seronok juga dapat bersajak, syair, berlakon dan menyanyi. Kursus ini selama 3 hari dan peserta yang menyertainya merupakan guru-guru BM di WPKL dan Selangor. Kami seramai 19 orang (10 lelaki dan 9 perempuan) berjaya menamatkan kursus dengan jayanya. Kenangan menarik ialah ketika persembahan hari terakhir. 10 minit untuk bentuk satu persembahan setiap kumpulan. Tajuk untuk kumpulan kami, Puisi Moden. Kepada Kak Yati, Sazlin dan Salmi, anda semua memang "cool".
Kepada semua guru, khususnya SKMC, SELAMAT HARI GURU! Semoga kerjaya kita bertambah baik dan dapat mendidik murid-murid menjadi insan yang seimbang dari segi intelek, rohani, emosi dan jasmani. Amin.....

No comments:

Post a Comment