About Me

My photo
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ “Aku berlindung dengan kalimah-kalimah Allah yang sempurna dari segala syaitan, binatang yang berbisa dan pandangan mata yang jahat.” Blog ni saya jadikan sebagai catatan perkara menarik yang berlaku dalam aktiviti harian saya. Kebanyakan gambar dan maklumat adalah hak milik saya sendiri. Mana yang baik jadikan teladan, buruk jadikan sempadan.

Friday, May 21, 2010

Buku


Bulan ini baru sahaja habis baca sebuah novel. Tajuknya "A Bend in the Road" karya Nicholas Sparks. Best juga cerita ni. Tentang seorang lelaki yang menyiasat tentang misteri kematian isterinya akibat langgar lari. Ending cerita ini memuaskan.
Sebelum ini saya pernah tengok karya penulis ini yang dijadikan movie bertajuk " A Walk to Remember" dan "Message in a Bottle". Memang saya tertarik dengan jalan ceritanya, jadi saya cari buku beliau yang bertajuk "Message in a Bottle" tu dan baca. Olahan ceritanya tersusun dan menarik minat pembaca untuk terus membacanya hingga ke akhir. Lagipun ideanya berkaitan kehidupan.
Sekarang saya sedang baca satu lagi karya Nicholas Sparks bertajuk " The Lucky One". Melalui sinopsis buku ini, saya rasa tentu ceritanya juga menarik. tak sabar nak habiskan. Kalau ok, saya masukkan sinopsis ringkasnya nanti...


Quote to share:

"Real success is not just willing to pay the price, but enjoy paying it"

No comments:

Post a Comment