About Me

My photo
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ “Aku berlindung dengan kalimah-kalimah Allah yang sempurna dari segala syaitan, binatang yang berbisa dan pandangan mata yang jahat.” Blog ni saya jadikan sebagai catatan perkara menarik yang berlaku dalam aktiviti harian saya. Kebanyakan gambar dan maklumat adalah hak milik saya sendiri. Mana yang baik jadikan teladan, buruk jadikan sempadan.

Friday, April 12, 2013

KEBAKARAN

Pagi Isnin 8 April 2013, seperti biasa saya memandu ke sekolah tepat jam 6.50 pagi. Hmm...asap apa pula yang berkepul-kepul naik ke udara tu? Eh...dekat SKMC la... sekolah ke yang terbakar? Rupa-rupanya kawasan setinggan sebelah pagar sekolah. Rumah-rumah setinggan yang diperbuat daripada kayu tu memang sekejap je dah rentung. Apa yang menyedihkan, Balai Bomba Setapak ada kat sebelah je. Tapi pak cik-pak cik bomba tu tak dapat buat apa-apa. Malangnya....kedua-dua paip bomba berhampiran kekurangan air. Isyk...isyk...tak pernah 'check' ke? Agak menyedihkan sebab pihak bomba tidak periksa tangki paip tu sama ada berfungsi atau tidak. Mungkin ini memberi pengajaran kepada mereka. 



 Nasib baik la tiada nyawa yang terkorban. Namun, ramai pengguna jalan raya yang berhenti untuk tengok kebakaran tu di bahu jalan. Oleh kerana sikap begini, kesesakan lalu lintas pun berlaku. Hmm...memang sikap manusia ni susah nak diubah. Nasib baik juga kebakaran tu tidak merebak ke kantin SKMC. Jika tidak, lapar la kami hari ni. Semoga mangsa kebakaran sentiasa bersabar menghadapi dugaan.


No comments:

Post a Comment