About Me

My photo
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ “Aku berlindung dengan kalimah-kalimah Allah yang sempurna dari segala syaitan, binatang yang berbisa dan pandangan mata yang jahat.” Blog ni saya jadikan sebagai catatan perkara menarik yang berlaku dalam aktiviti harian saya. Kebanyakan gambar dan maklumat adalah hak milik saya sendiri. Mana yang baik jadikan teladan, buruk jadikan sempadan.

Sunday, October 7, 2012

BOOKWORM UPDATE: BUKU BULAN OKTOBER 2012

 Beberapa buah buku yang dibeli untuk bulan ini.
Travelog juga sangat menarik terutamanya jika kita ingin mengetahui pengalaman orang lain ke sesuatu tempat sebelum kita pergi ke sana. Banyak tips-tips menarik yang dapat diketahui melalui catatan travelog ni. Kiranya macam baca diari orang lain la...Kali pertama saya jumpa travelog haji muslimah(perempuan). Sebelum ni saya pernah baca travelog haji lelaki sahaja. Jadi, pengalamannya ada sedikit perbezaan.

Buku ini hasil tulisan Tuan Guru Dato' Dr. Haron Din. Banyak panduan dan doa-doa untuk rawatan penyakit diterangkan dalam buku ini yang boleh diamalkan. Insyaallah.

 Buku 'Between the Lines' ni bukanlah genre yang saya suka, tetapi pernah membaca novel karya Jodi Picoult sebelum ni. Ini merupakan cubaan pertama beliau menulis novel/cerita fiksyen kanak-kanak. Buku ini adalah hasil tulisan Jodi Picoult dan anak perempuannya Samantha Van Leer.Menurut penulis ini, idea cerita dalam novel ini hasil buah fikiran anaknya Sammy. Hmm...anak-beranak berbakat menulis....
 Novel The Rescue karya Nicholas Spark, penulis kesukaan saya ni dah lama cari di kedai buku. Akhirnya  jumpa juga semasa ke MPH di Seremban 2 minggu lalu. Baca muka surat pertama sahaja dah menarik minat kita untuk menghabiskannya. Penulis ni memang berpengalaman dan sangat berbakat. Jadi, tak hairanlah banyak novel beliau telah diadaptasi menjadi filem.

Dua buah novel ni dibeli kerana disarankan oleh dua sahabat yang memang peminat setia novel Melayu iaitu Kak Dah dan Aimi. Kata mereka, novel 'Kerana Terpaksa Aku Relakan' best sangat.  Masih belum baca lagi dan plastik pembalut pun belum buka walaupun dah 2 minggu dibeli, isyk...isyk...isyk...

Quote to share:
 “What really knocks me out is a book that, when you're all done reading it, you wish the author that wrote it was a terrific friend of yours and you could call him up on the phone whenever you felt like it. That doesn't happen much, though.”
― J.D. Salinger, The Catcher in the Rye

No comments:

Post a Comment