About Me

My photo
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ “Aku berlindung dengan kalimah-kalimah Allah yang sempurna dari segala syaitan, binatang yang berbisa dan pandangan mata yang jahat.” Blog ni saya jadikan sebagai catatan perkara menarik yang berlaku dalam aktiviti harian saya. Kebanyakan gambar dan maklumat adalah hak milik saya sendiri. Mana yang baik jadikan teladan, buruk jadikan sempadan.

Tuesday, November 20, 2018

Cantiknya Lake Tahoe

Salah satu buku yang saya suka baca adalah tentang tempat-tempat menarik. Paling suka Europe dan US. Salah satu tempat yang menarik ialah Lake Tahoe. 
 
Lake Tahoe ialah sebuah tasik air tawar yang besar di Pergunungan Sierra Nevada, yang menembusi sempadan California dan Nevada. Ia terkenal dengan pantai dan resort ski. Di pantai barat daya, Emerald Bay State Park mempunyai rumah bergaya Nordik Vikingsholm tahun 1929. Sepanjang sisi timur laut, Taman Negeri Lake Tahoe Nevada termasuk Pantai Sand Harbour dan Tasik Spooner, pintu masuk ke Tahoe Rim Trail.



No comments:

Post a Comment