About Me

My photo
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ “Aku berlindung dengan kalimah-kalimah Allah yang sempurna dari segala syaitan, binatang yang berbisa dan pandangan mata yang jahat.” Blog ni saya jadikan sebagai catatan perkara menarik yang berlaku dalam aktiviti harian saya. Kebanyakan gambar dan maklumat adalah hak milik saya sendiri. Mana yang baik jadikan teladan, buruk jadikan sempadan.

Sunday, February 26, 2012

MESYUARAT AGUNG PIBG SKMC SESI 2012 DAN PELANTIKAN PENGAWAS

SKMC mengadakan Mesyuarat Agung PIBG yang ke-40 hari ini. Sambutan ibu bapa kurang memuaskan. Mungkin masih ramai yang tidak sedar bahawa mesyuarat PIBG merupakan agenda penting yang mewujudkan hubungan dan kerjasama antara pihak sekolah dan ibu bapa dalam membincangkan masalah-masalah berkaitan anak-anak mereka.

Mesyuarat ini juga merupakan satu platform untuk pihak sekolah menjelaskan masalah-masalah dan kekangan yang dihadapi oleh mereka dan mewujudkan perasaan saling memahami bahawa semua pihak mahukan anak-anak ini berjaya. Seharusnya semua ibu bapa hadir dan bukan hanya memberi komen dikemudian hari jika berlaku ketidakpuasan hati terhadap perkhidmatan sekolah. Ini sekadar pandangan saya sebagai seorang guru yang nampak bahawa ada sesetengah (bukan semua..) ibu bapa yang menyerahkan 100% pendidikan anak-anak mereka kepada pihak sekolah dan tidak ambil peduli tentang hal-hal lain. Sebaliknya, jika berlaku masalah, mereka hanya tahu menunding jari dan menyalahkan pihak sekolah sahaja.....renungkanlah...



Namun begitu, tahniah kepada semua ibu bapa yang hadir. Mesyuarat tahun ini diakhiri dengan acara cabutan bertuah serta pelantikan pengawas dan pengawas pusat sumber sekolah.

No comments:

Post a Comment