About Me

My photo
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ “Aku berlindung dengan kalimah-kalimah Allah yang sempurna dari segala syaitan, binatang yang berbisa dan pandangan mata yang jahat.” Blog ni saya jadikan sebagai catatan perkara menarik yang berlaku dalam aktiviti harian saya. Kebanyakan gambar dan maklumat adalah hak milik saya sendiri. Mana yang baik jadikan teladan, buruk jadikan sempadan.

Friday, June 4, 2010

BODY LANGUAGE




Buku ni saya beli kerana isinya sangat menarik. Ia dapat memberi panduan kepada kita untuk lebih memahami orang di sekeliling kita, di samping memperbaiki kelemahan kita sendiri. Saya beli buku ni pada November 2009. Sampai sekarang buku ni masih menjadi "favourite" saya.

Satu perkara menarik daripada penulis buku ini ialah tentang "How to show and detect openness".

Ayat ini dipetik dari buku tersebut : "When people want to be open or honest,they will often hold one or both palms out to the other person."

Teori ni banyak saya gunakan semasa mengajar untuk beri keyakinan kepada murid.
"Trust me, i'm a teacher."


Quote to share:

"Being 'perceptive' means being able to spot the contradictions between someone's words and their body language."

No comments:

Post a Comment