About Me

My photo
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ “Aku berlindung dengan kalimah-kalimah Allah yang sempurna dari segala syaitan, binatang yang berbisa dan pandangan mata yang jahat.” Blog ni saya jadikan sebagai catatan perkara menarik yang berlaku dalam aktiviti harian saya. Kebanyakan gambar dan maklumat adalah hak milik saya sendiri. Mana yang baik jadikan teladan, buruk jadikan sempadan.

Saturday, December 23, 2017

BURY MY HEAD IN SOME BOOKS


Perkara menyeronokkan dan boleh hilangkan tekanan bagi saya ialah membaca. Sejak kerja terlalu banyak, langsung tak sempat nak buat perkara ni. Tapi setiap bulan pasti akan beli buku juga walaupun buku tu akan jadi hiasan kat rak buku saya berbulan2 sampailah ada peluang untuk baca.
Memandangkan saya ada spine problem, jangka masa untuk membaca terpaksa dikurangkan. Penat kalau duduk tegak lama2. Dah tak boleh buat macam dulu, boleh habiskan buku dalam masa sehari.

Cuti hujung tahun ni, baru boleh baca buku2 tu. Sempat lagi pergi habiskan masa kat kedai buku memandangkan saya dapat diskaun sempena birthday. Bahaya betul pergi pasar raya bulan Disember ni sebab banyak sangat sale sekarang. Susah juga jadi orang yang banyak sangat interest ni. "So much to do, but so little time". heh..heh..

Selesai baca semua ni. Feeling happy! yeyay!
Buku ni RM5 sahaja. Diskaun sempena Krismas. Ala2 citer macam Hallmark movie.

Genre thriller. Tak menarik sangat. So...so...

Ayat yang saya suka dalam buku ni:
"Sometimes friendship is found in the most unexpected of places."

Cecelia Ahern  memang salah seorang penulis novel yang saya suka. 
Buku ni tentang watak Christine yang menyelamatkan orang yang hendak bunuh diri di sebuah jambatan dengan membuat perjanjian bahawa dia boleh meyakinkan orang itu supaya berubah fikiran dan tidak akan membuat keputusan untuk membunuh diri lagi. 
"It's never too late. Believe me, it's possible for your life to change. I will help you."

Decide untuk baca buku tulisan Jojo Moyes selepas tengok movie adaptasi novel beliau bertajuk "Me Before You". Sad ending, sebab akhirnya orang kaya tu mati. Hu..hu..

Cerita tentang kejadian ribut "Hurricane Ophelia" yang berlaku di New York yang menyebabkan berlakunya banjir. Best!

First time baca buku Amanda Prowse ni. Banyak skip sebab tak menarik. Kenapalah beli novel ni, ye? Hmm..

Tak buat full book review kali ni. Next time, kot.

TRUE...HE..HE.....

AGREE!


ME!

No comments:

Post a Comment