About Me

My photo
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ “Aku berlindung dengan kalimah-kalimah Allah yang sempurna dari segala syaitan, binatang yang berbisa dan pandangan mata yang jahat.” Blog ni saya jadikan sebagai catatan perkara menarik yang berlaku dalam aktiviti harian saya. Kebanyakan gambar dan maklumat adalah hak milik saya sendiri. Mana yang baik jadikan teladan, buruk jadikan sempadan.

Friday, May 27, 2011

SAMBUTAN HARI GURU - SKMC (27/5/2011)

Tahun ni, SKMC menyambut hari guru lewat sedikit kerana nak pastikan murid boleh enjoy selepas PKSR 1. Hari ni juga merupakan hari terakhir sekolah kerana kami semua akan bercuti pertengahan semester selama 2 minggu. Sambutan tahun ni lebih meriah daripada tahun lepas kerana semua guru sporting dan sertai semua acara yang telah disusun.

Disamping meraikan guru2, kami juga harap semua murid bergembira hari ni. Terima kasih cikgu...hari ni barulah kami tahu, murid2 memang menghargai kami kerana mengadakan pelbagai persembahan untuk cikgu2 dan beri banyak hadiah. Walaupun cikgu tak suka murid2 bazirkan duit beli hadiah mahal2, namun cikgu hargai semua pemberian kamu. Thank u... Ini membuatkan cikgu lebih bersemangat untuk mengajar kamu.

Semoga semua murid2 SKMC, terutamanya anak2 murid cikgu untuk kelas Bahasa Malaysia dan Moral tahun 5Bestari, 6Bestari, 6 Cemerlang dan 6 Tekun, mendapat keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan dan menjadi orang yang berjaya apabila dewasa nanti. Kepada semua murid tahun 6, kita masih ada lebih kurang 3 bulan lagi untuk UPSR. Semoga kalian semua berusaha bersungguh-sungguh dan ramai yang akan mendapat 5A tahun ini. Insyaallah....amin..

Backdrop kat pentas..


Sambutan diadakan di dalam dewan. Antara aktiviti permainan berkumpulan yang diadakan ialah menghias pengantin berpakaian kertas "William & Kate" dan pertandingan menyambung barang/aksesori paling panjang (benda yang disambung hanya menggunakan apa yang dipakai pada badan masing-masing)

Persembahan tarian ago go oleh cikgu2 petang. Lucu...tapi memang best!


Selepas sambutan di sekolah, guru2 dan ajk PIBG menikmati makan tengah hari di Grand Season Hotel.

No comments:

Post a Comment