About Me

My photo
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ “Aku berlindung dengan kalimah-kalimah Allah yang sempurna dari segala syaitan, binatang yang berbisa dan pandangan mata yang jahat.” Blog ni saya jadikan sebagai catatan perkara menarik yang berlaku dalam aktiviti harian saya. Kebanyakan gambar dan maklumat adalah hak milik saya sendiri. Mana yang baik jadikan teladan, buruk jadikan sempadan.

Friday, May 20, 2016

SAMBUTAN HARI GURU 2016


Hari Guru di Malaysia disambut pada 16 Mei setiap tahun sebagai penghargaan kepada para guru. Tarikh ini dipilih sebagai Hari Guru kerana pada haribulan yang sama dalam tahun 1956 Majlis Undang-Undang Persekutuan Tanah Melayu (Federal Legislative Council) telah menerima cadangan-cadangan Laporan Jawatankuasa Pelajaran (Report of the Education Committee) sebagai dasar pelajaran bagi negara kita.Dokumen tersebut yang dikenali sebagai Laporan Razak (Razak Report) telah menjadi Dasar Pelajaran Kebangsaan semenjak itu.

Tahun ini SKPP 11(1) mengadakan sambutan pada 20 Mei 2016 kerana memberi laluan untuk murid-murid menghadapi peperiksaan pertengahan tahun. Tema tahun ini "Mad Hatters". Sambutan yang diadakan sangat meriah dan kami menerima kunjungan Datuk Hattan (penyanyi). Semua guru dan murid happy. Terima kasih cikgu ucapkan untuk murid-murid yang memberi hadiah. Semoga semua murid SKPP11(1) cemerlang dalam semua bidang. Amin.








 






Terima kasih untuk semua hadiah yang diberi.

No comments:

Post a Comment