About Me

My photo
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ “Aku berlindung dengan kalimah-kalimah Allah yang sempurna dari segala syaitan, binatang yang berbisa dan pandangan mata yang jahat.” Blog ni saya jadikan sebagai catatan perkara menarik yang berlaku dalam aktiviti harian saya. Kebanyakan gambar dan maklumat adalah hak milik saya sendiri. Mana yang baik jadikan teladan, buruk jadikan sempadan.

Thursday, March 28, 2013

BUAT KARIPAP

Karipap yang dibuat sendiri intinya  lebih sedap. Rasa dah terlebih rajin, jadi saya 'test skill' buat karipap yang dah lama tak dicuba ni...he..he..

 Dah buat doh, bulatkan dan jadikan leper macam ni...Warna merah tu acuannya.
 
 Letak doh atas acuan dan isikan intinya kat tengah-tengah.
 Selepas kepitkan, jadi macam ni. Bentuk karipap.
 Ni yang dah digoreng.....Jadi tak? 
Nyum...nyum....best!

No comments:

Post a Comment