About Me

My photo
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيْمِ “Aku berlindung dengan kalimah-kalimah Allah yang sempurna dari segala syaitan, binatang yang berbisa dan pandangan mata yang jahat.” Blog ni saya jadikan sebagai catatan perkara menarik yang berlaku dalam aktiviti harian saya. Kebanyakan gambar dan maklumat adalah hak milik saya sendiri. Mana yang baik jadikan teladan, buruk jadikan sempadan.

Wednesday, May 17, 2017

PRA SAMBUTAN HARI GURU SKPP11(1) 2017 : GAME

PERMAINAN TRADISIONAL ANTARA GURU2 RUMAH SUKAN PETANG TADI.


CONGKAK



 MUSANG BERJANGGUT (asingkan bahan2)
TUJU SELIPAR


GALAH PANJANG



Cikgu2 yang happy dapat main sendiri. Selalunya ajar budak.




HAPPY TEACHER'S DAY..

SEMINAR UPSR 2017

SEMINAR TEKNIK MENJAWAB SOALAN UPSR ANJURAN SEKOLAH 
DI DEWAN SMKPP 11(1) 







SEMINAR TEKNIK MENJAWAB UPSR ANJURAN YAYASAN WILAYAH
DI MASJID PUTRA






Hari pertama bersama panitia BM SKPP11(1).
K.Mini dan K.Liza yang hebat.

Soal jawab pula dengan Skuad Perodua Era 
kat luar masjid waktu balik. Hmm..semua dapat hadiah.


SEMOGA SEMUA MURID MENCAPAI
KECEMERLANGAN DALAM UPSR.

Sunday, March 26, 2017

SO MUCH TO DO, SO LITTLE TIME

Selalu merungut tentang tak cukup masa. Terlalu banyak kerja yang hendak diselesaikan, tapi tak cukup masa. Terlalu banyak hobi, tapi tak ada masa nak buat. Terlalu banyak tempat nak pergi, tapi tak cukup cuti. Banyak buku nak baca, tapi tak cukup masa. Betullah, masa itu sangat berharga. Kadang-kadang boleh buat satu kerja sahaja sehari, tiba-tiba dah malam.

Beberapa cara yang saya gunakan untuk atasi masalah ni, antaranya:

1. Buat senarai "To do list" (Mana yang penting buat dahulu)
2. Fokus untuk siapkan sesuatu. Tetapkan masa.
3. Mulakan kerja lebih awal (No last minute)
4. Kurangkan masa untuk tv, internet, telefon, rehat. :)
5. "Do something during waiting time"
6. "Try to love what you do". Kalau tak berminat, memang semua akan lambat siap.






Friday, March 24, 2017

ON MY READING LIST THIS HOLIDAY


 Ini buku kedua tentang 'body language' yang saya beli. Sebelum ni saya telah baca The Definitive of Body Language hasil tulisan Allan and Barbara Pease. Buku ni, tajuknya The Ultimate Book of Body Language  hasil tulisan Lilian Glass, Gregory Hartley dan Maryann Karinch. Hasil gabungan dua buah buku berbeza. 


Sebelum ini saya pernah tulis sinopsis 2 buah buku Cecelia Ahern yang bertajuk The Book of Tomorrow dan When Rainbows End. Ini buku keempat beliau yang saya beli. Karya beliau yang paling saya suka ialah The Book of Tomorrow. Harap The Year I Met You pun menarik juga.

Quotes to share:
You can find magic where ever you look,
Sit back and relax,
All you need is a book.
-Dr. Seuss-